Workshop 'Fit je aanbod met wat werkgevers willen?
Ontdek hoe goed jouw aanbod is afgestemd op de markt en waar het beter kan!
De essentie achter elke aankoop, of de klant nu een particulier is of een bedrijf, is dat het product of de dienst een pijnpunt bij een klant weghaalt, of hem een voordeel oplevert. De manier waarop jouw organisatie een voordeel wil bieden of een pijnpunt wil weghalen, dat is in essentie de value proposition.
Maar is de value proposition van jouw aanbod wel optimaal?
Het eerlijke (en terechte) antwoord van vele arbeidsbemiddelaars is dat ze dat niet precies weten. En dus blijft de hamvraag of je organisatie wel het onderste uit de kan haalt of het, integendeel, haar potentieel niet helemaal benut.
In deze workshop leer je hoe je de value proposition van je aanbod juist in kaart brengt én verbeteren. Op het einde van de workshop weet je hoe jouw potentiële klanten, hun noden en verwachtingen naadloos kan afstemmen op jouw aanbod.
Programma
-
Je eigen waardeproposities in kaart brengen en ontwerpen: krijg de basisvaardigheden onder de knie.
-
Je maakt kennis met de bouwstenen van een waardepropositie.
-
Customer(s) – Wie zijn je klantsegmenten? Wat willen zij bereiken? Wat zijn hun ‘jobs’?
-
Pains – Tegen welke negatieve dingen botsen jouw klanten aan?
-
Gains – Welke win streven je klanten na?
-
Solutions – Welke oplossingen voor de pains en gains bied je?
-
Innovations – Welke oplossingen zou je nog kunnen bieden?
-
-
Je leert de bouwstenen op een overzichtelijke manier in kaart brengen en benoemen aan de hand van praktijkvoorbeelden.
Duur
Halve dag
Investering
€ 85 (excl. btw). In de prijs zijn inbegrepen:
-
deelname opleidingsdag
-
koffie, thee en koekjes
Geplande sessies
-
Momenteel geen sessie gepland. Laat weten dat je interesse hebt. Van zodra er voldoende geïnteresseerden voor deze opleiding zijn, nemen we contact met je op.
Inclusief werk(t)
Kesseldallaan 12/303
B-3010 Kessel-Lo
BTW BE 0563.711.045